[Bergen, 2005] The European Higher Education Area - Achieving the Goals. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Bergen, 19-20 May 2005 (http://www.bologna-bergen2005.no/)
[Bologna, 1999] The European Higher Education Area, June 1999. http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bologna.pdf.
[BolonhaLEI, 2006] DEI-FCTUC. Relatório - Registo da adequação do ciclo de estudos conducente ao grau de Licenciado em Engenharia Informática pela FCTUC. Março 2006. (disponível em http://eden.dei.uc.pt/~bribeiro/LEIBolonha.pdf).
[BolonhaMEI, 2006] DEI-FCTUC. Relatório - Registo da adequação do ciclo de estudos conducente ao grau de Mestre em Engenharia Informática pela FCTUC. Março 2006. (disponível em http://eden.dei.uc.pt/~bribeiro/MEIBolonha.pdf).
[CC, 2001] ACM/IEEE-Curriculum 2001 Task Force. Computing Curricula 2001, Computer Science Volume. IEEE Computer Society Press and ACM Press. December 2008. (http://www.computer.org/curriculum).
[CC, 2005] ACM/AIS/IEEE Joint Task Force for Computing Curricula 2005. Computing Curricula 2005, Computer Science Volume. IEEE Computer Society Press and ACM Press. September 2005. (http://www.computer.org/curriculum).
[CC, 2008] ACM/IEEE-Curriculum 2008 Task Force. Computing Curricula 2008, Computer Science Volume. IEEE Computer Society Press and ACM Press. December 2008. (http://www.computer.org/curriculum).
[DublinDescriptors, 2004] Joint Quality Initiative, Shared ‘Dublin’ descriptors for Short Cycle, First Cycle, Second Cycle and Third Cycle Awards. A report from a Joint Quality Initiative informal group. 18 October 2004. (Disponível em http://www.jointquality.org/)
[Roldão, 2003] Roldão, M. C. Gestão do Currículo e Avaliação de Competências – a questão dos professores. Editorial Presença, Setembro 2003. ISBN 972-23-3086-1.
[Tuning, 2005] Júlia González and Robert Wagenaar (Ed.). Tuning Educational Structures in Europe II, Universities’contribution to the Bologna Process. University of Deusto & University of Groningen, 2005. (http://www.tuning.unideusto.org)